Olen seurannut läskimyytinmurtajien kehopositiivista facebook-ryhmää. On se hyvä, että sellainen on olemassa. 

Minä en ole koskaan kelvannut. Lapsesta saakka kokoani on päivitelty, moitittu ja naurettu. Olen ollut koko elämäni tietoinen väärästä ulkomuodostani. Äiti tietysti yritti laihduttaa minua, mutta hänenkin kommenttinsa sattuivat. Saunassa pestessään minua hän läpsäytti selkääni sanoen "possun selkä". 

Vaikka teini-iässä en ollut ihan hirveän ylipainoinen, kommentoijia silloinkin riitti. Ainakin terveyshenkilöstö piti huolta, että tiesin ongelmani, jos itse sen joskus unohdin. 

Oikeastaan sain olla melko rauhassa 90-luvulle saakka. Siinä vaiheessa media innostui ylipainosta. Ja vaikka nuo jutut eivät suoraan minua koskekaan, olen aika herkkä kaikelle lihavuusjutuille. Loukkauksia on riittänyt. 

Toivon, että kehopositiivisuus valtaa alaa, että edes nuoremmat saisivat elää rauhassa. Minua se ei enää auta. Minua auttaa ikä: mummo saa oli pyöreäkin.