Eilen luin jostain uudesta tutkimuksesta, jossa oli todettu, että lihavilla on jotain vikaa aivoissa. Vaikkei se tutkimus suoraan ilmaissut, onko kyseessä syy vai seuraus, moni media veti johtopäätökseksi: seuraus. 

Eli lihavuus vaikuttaa myös aivoihin. 

Niinhän minä olen aina sanonutkin: minulla on vikaa korvien välissä.

Aivojen opioidijärjestelmä on madaltunut. Dopamiinireseptori on normaali. Liikalihavat eivät koe nautintoa syödessään, siksi he syövät liikaa. Näin tutkijat ovat huomanneet.

Olen toivonut, että joskus saataisiin selitys. Ehkä se on tämä, ehkä ei. Olen joka tapauksessa syntynyt lihavana ja ollut koko ikäni enemmän tai vähemmän lihava. Laihduttanut olen aina. Välillä on ollut laihduttamattomia kausia, jolloin olen lihonut. 

Olen jo niin vanha, etteivät nämä tiedot muuta minun elämääni. Toivottavasti joku muu saa apua.